onsdag 28 januari 2015

Ny blogg

Efter en lång lång bloggpaus gör jag ett nytt försök. Mitt senaste inlägg på gamla bloggen var så långt tillbaka som i juni förra året. Att lägga upp bilder på den bloggenplattformen var superstruligt och för att få upp dem i någorlunda storlek fick man sitta och dra i hörnor och av någon anledning hängde inte upplösningen med och bilderna såg halvsuddiga ut.

Det senaste halvåret har varit väldigt intensivt med publicerandet av min första bok, "FLYKT", en sammanställning av reportage om flyktingars situation runt om i världen från de senaste tio åren. Jag har även haft en utställning med samma namn i Fotografins rum och Globalen på Malmö Museum under hela hösten. Både utställning och bok, som producerades i samarbete med Röda Korset, har fått mer uppmärksamhet än jag kunde drömma om. Utställningen är mig veterligen den mest besökta på Fotografins Rum någonsin.




Från den 28 mars (som det ser ut nu, återkommer närmare i tiden med exakta datum) till 26 april kommer utställningen att fylla båda våningarna på Galleri Kontrast i Stockholm och under hösten hänger den på Sune Jonssons Centrum för dokumentärfotografi i Umeå.

Inga kommentarer: